forum » ROBOT Millennium » Konstrukcja słupowo-płytowa - brak sił w słupach
Autor

Konstrukcja słupowo-płytowa - brak sił w słupach

Witam, jestem studentem budownictwa i początkowym użytkownikiem Robota. Piszę pracę inżynierską - budynek biurowy w konstrukcji słupowo-płytowej. Kiedy uzyskuję wyniki z kombinacji, momenty w płycie wyglądają tak:
[zapodaj.net]
[zapodaj.net]
Widać że płyta widzi podpory w postaci słupów. Jednak wyniki ze słupów są błędne i wyglądają tak:
[zapodaj.net]
Siły Fz i Fy są równe 0, występuje tylko siła Fx = 12 kN. Szacując siłę na jeden słup: (3+1,5+0,9+0,5)*1,4*8,1m*8,1m=540 kN
więc musiałem coś źle zamodelować. Rozstaw słupów to 8,1x8,1 obustronnie utwierdzone:
[zapodaj.net]
Proszę o pomoc, błąd może być elementarny więc proszę również o wyrozumiałość :)

tziolkowski

bez tytulu

Udało mi się ustalić dlaczego nie mam sił, ponieważ dałem utwierdzenie pod płytą, ale mi chodziło o to żeby słup był utwierdzony w płycie a nie płyta utwierdzona w tym miejscu. Jak to zamodelować? Proszę o pomoc bo nie mogę ruszyć dalej

tziolkowski

bez tytulu

Ok, już wyszystko jasne ;) w robocie z góry założone jest sztywne połączenie :) jeśli chce się inaczej to trzeba opcję zwolnienie wykorzystać

macjar

bez tytulu

...w modelu masz błąd, wyrzucić podpory w węzłach słupów i ścian, podpory dajesz tylko w miejscu fundamentu.

forum » ROBOT Millennium » Konstrukcja słupowo-płytowa - brak sił w słupach

GRAITEC Advance Design jest w pełni rozwiniętym i łatwym w obsłudze oprogramowaniem do analizy strukturalnej MES, dedykowanym inżynierom konstruktorom pracującym w środowisku BIM. Daje możliwość projektowania każdego typu konstrukcji, kompleksowych obliczeń statycznych, wraz z wymiarowaniem elementów żelbetowych, stalowych i drewnianych. Wszystko to zgodnie z Eurokodami (posiada Polskie Załączniki Krajowe do Eurokodów) - EC0, EC1, EC2, EC3, EC5 oraz EC8.