forum » ROBOT Millennium » Cięgna
Autor

Cięgna

Witam.
Jestem początkującym użytkownikiem Robota, z góry proszę o wyrozumiałość.
Chcę zamodelować drewniany dźwigar, w skład którego wchodzą stalowe cięgna. Jest to konstrukcja takiego typu:
[www.e-architect.co.uk]
Jak odpowiednio zdefiniować te pręty? Czy chodzi o opcję "tylko rozciąganie"? Dodatkowo: jakiego typu węzęł stworzyć w ich połączeniu?
Pozdrawiam

Tomek_Robobat

bez tytulu

w zależności od tego czy przewidujesz wstępne naciągnięcie tych elementów może chodzić albo jak zauważyłeś o pręty "tylko rozciągane" albo można przy naciągu wykorzystać kable.
Nieśmiało zaproponuję na początek skorzystanie nie tyle z prętów "tylko rozciąganych" co samych kratowych. Jeżeli po wstępnej analizie zauważysz że obwiednia sił przekrojowych nie pokazuje sił ściskających może się okazać że ograniczenie zakresu pracy tych prętów nie jest konieczne (unikniesz NL - przynajmniej tutaj, natomiast może się pojawić z innych powodów - np. geometryczna).
Pozdrawiam

largo90

Cięgna

Witam!

Mam problem z konstrukcją cięgnową - masztem. Podczas analizy nieliniowej i P-D, pomimo zastosowania metody Newtona-Raphsona i zwiększenia liczby przyrostów obciążenia, występują liczne problemy z zbieżnością (obciążenie zostało zadane jako dylatacja względna).

Ma ktoś może pomysł jak poprawić zbieżność?

forum » ROBOT Millennium » Cięgna

GRAITEC Advance Design jest w pełni rozwiniętym i łatwym w obsłudze oprogramowaniem do analizy strukturalnej MES, dedykowanym inżynierom konstruktorom pracującym w środowisku BIM. Daje możliwość projektowania każdego typu konstrukcji, kompleksowych obliczeń statycznych, wraz z wymiarowaniem elementów żelbetowych, stalowych i drewnianych. Wszystko to zgodnie z Eurokodami (posiada Polskie Załączniki Krajowe do Eurokodów) - EC0, EC1, EC2, EC3, EC5 oraz EC8.