forum » ROBOT Millennium » strop żelbetowy opart na scianach i nadprożach
Autor

strop żelbetowy opart na scianach i nadprożach

Witam

Jestem początkującym użytkownikiem ROBOTA modułu płyta.
Do tej pory pracowałem w programie PLATO, PL-WIN, a wiele lat temu ABC-PŁYTA. Chcąc przyspieszyć wykonywanie obliczeń i rysunków "siadłem" do ROBOTA. Po przeczytaniu podręcznika, helpów i różnych informacji na forach nie jestem do końca pewien jak zapewnić wspópracę nadproża monolitycznego ze stropem opartym na nim.
Zdefiniowałem pręty jako belki żelbetowe i obnizyłem je offsetem do dołu płyty:
1. czy automatycznie ROBOT zespolił je ze stropem czy traktuje jako podpora niezespolona
2. dlaczego na widoku aksonometrycznym punkt podparcia stropu ściana znajduje się na górnej krawędzi
Oczekuję na pomoc :)

kris

bez tytułu

Witam ponownie

Czyżby nikt nie chciał mi pomóc :)
Modelując strop zelbetowy oparty na ścianach i podciągach-nadprożach zauważyłem że ROBOT nie bierze pod uwagę tych podciągów do wymiarowania płyty. Zarówno przy zdefiniowanych podciągach jak i bez nich pokazuje w tych miejscach te same wartości.
W jaki sposób przy wymiarowaniu stropu uwzględnić podatność podciągu pod płytą (podciąg liczę niezależnie),
Proszę o pomoc

Krzysztof

er.jot

bez tytułu

byc może grubość stropu daje wystarczającą sztywność i podciag nie ma tu znaczenia. dla sprawdzenie proponuje wymodelowanie płyty i obciążenie jej przesadnie duzymi siłami i wstawienie jako podciągu belki o dużej sztywności i wtedy sprawdzenie wyników z tą sztywna belką i bez tej belki

Tomek_Robobat

bez tytułu